Om een melding via het Meldpunt te kunnen doen moet u geautoriseerd zijn. Per handelsvergunninghouder wordt één geautoriseerd contactpersoon aangesteld. Deze contactpersoon kan zelf meldingen doen en/of andere personen als melder registreren.
Registratie geautoriseerd contactpersoon
Via het registratieformulier kunt u zich als geautoriseerd contactpersoon registreren. U ontvangt vervolgens een e-mail met daarin een link naar uw account en inloggegevens.
Extra melders registreren
De geautoriseerde contactpersoon kan extra melders registreren vanuit zijn account. Na registratie van een melder krijgt deze een bevestigingsmail. Na bevestiging heeft de melder toegang tot het Meldpunt en kan hij meldingen indienen namens de handelsvergunninghouder. De geautoriseerd contactpersoon kan op elk moment een account van een melder bewerken of deactiveren. De melder kan dan nog wel inloggen op het meldformulier, maar kan geen nieuwe meldingen meer doen.
U kunt ervoor kiezen dat verschillende melders een gedeeld account gebruiken. Hierdoor komen de meldingen van de verschillende melders in hetzelfde meldingenoverzicht, en kunnen zij dus elkaars meldingen inzien. Vanuit beveiligingsoogpunt is dit minder ideaal, maar hierin kan iedere handelsvergunninghouder een eigen afweging maken.